סוגי פרופילי אלומיניום נפוצים

פרופיל הוא חלק שמיועד לבנייה ויש לו חתך מוגדר ועשוי מתכת. ברוב המקרים משתמשים בפרופיל שמיוצר מאלומיניום, על מנת ליהנות מיתרונות כגון מחיר נמוך ועמידות גבוהה בפני שיתוך וקורוזיה. בנוסף, פרופילי אלומיניום נפוצים לא רק בבנייה אלא גם בעיצוב פנים וכפתרון אידיאלי עבור הרכבת מוצרים כגון חלונות, דלתות, מקלחונים ועוד.

על רקע האמור לעיל אפשר להבין לא רק את היתרונות של אלומיניום, אלא גם את הסיבות לכך שיש המון סוגים של פרופילים שבהם ניתן להשתמש. הנה למשל כמה מהם:

א. פרופילים לפי הזמנה – סוג נפוץ מאוד של פרופיל מיוצר מאלומיניום לפי הזמנה. המטרה של ייצור לפי הזמנה היא לענות על הצרכים של הלקוח גם בהיבט הדקורטיבי וגם במישור הפונקציונאלי. עם זאת, יש לקחת בחשבון שפרופיל שמיוצר לפי הזמנה יהיה בדרך כלל יקר יותר מהפרופיל הסטנדרטי.

ב. פרופיל סטנדרטי – פרופילים סטנדרטים הם אלו שמסופקים יחד עם דלתות, משקופים וכן הלאה. בפרופילים כאלה ניתן לבחור את סוג החתך ובין זווית שוות שוקיים, זווית שונת שוקיים, פרופיל מרובע, פרופיל מלבני, פרופיל T או פרופיל U. במקרים אחרים, ייתכן ויהיה צורך להשתמש בפרופיל סטנדרטי בצורה של מוט חלול.

ג. פרופיל בתחום הזיגוג והתריסים – ספציפית בתחום הזיגוג והתריסים מייצרים הרבה סוגים שונים של פרופילי אלומיניום. בגלל שהפרופיל הוא חלק בלתי נפרד מהתחום הזה, השאיפה היא להשתמש באלומיניום כמה שיותר חזק ואיכותי ולהתאים אותו למפרט של הפרויקט.

איך מייצרים את הפרופיל המתאים?

דווקא מבחינת אופן הייצור של פרופילי אלומיניום לא אמורים להיות הרבה הבדלים בין הסוגים השונים. בתהליך הייצור, שמים דגש על שימוש באלומיניום כמתכת קלה ובעלת התנגדות גבוהה לקורוזיה אבל גם מוודאים מוליכות חשמלית ותרמית.

חוץ מזה, תהליך הייצור כולל שלבים של חימום גלילי האלומיניום ולאחר מכן הפעלת מכבש לייצור שלהם בצורה הרצויה. אם מבצעים את תהליך הייצור באופן הנכון, אפשר לחסוך בהוצאות ולקצר את משך הזמן של הפרויקט. לאחר מכן, אופן הייצור משפיע על עמידות הפרופיל ועל שילובו במוצרים השונים.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)

קישור מקוצר:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *