המדריך לבחירת קבלן שלד

Dump trunk full of sand on a beachבחירת קבלן שלד היא שלב חשוב בתהליך הבנייה. ללא שלד איכותי, מבוסס ויציב, קשה להמשיך בהקמת הבניין ולקדם פרויקטים נוספים. בניין קונבנציונאלי מורכב מבלוקים, בטון וברזל, וכל אחד מהם דורש חומרי גלם אחרים. לאחר הכנת השטח, צריך קבלן השלד ליצוק כלונסאות, קורות יסוד, רצפה, עמודים וגג, ורק לאחר מכן לבצע את החלוקה לחדרים. מזמין העבודה לא תמיד מעורב בתהליך, ותפקידו בא לידי ביטוי בעיקר בבחירה של איש המקצוע המתאים.

הכלל המרכזי בבחירת קבלן שלד הוא קודם כל קבלת החלטה לגבי שיטת העבודה. ישנן שתי שיטות, עליהן ניתן להתבסס בעת בניית שלד:

א. שירותי קבלן המספק חומרים – בשיטה זו קבלן השלד מביא אל אתר הבנייה את החומרים בעצמו. השלד מורכב מיסודות, הדורשים חומרי בנייה שונים, המסופקים על ידי קבלן מוסמך. קבלן השלד אחראי בשיטה זו, לא רק על הבנייה ועל העובדים, אלא גם על האספקה של כל החומרים הדרושים בהתאם להוראות, התקציב והתכניות.

ב. שירותי קבלן שלד ללא חומרים – שיטה זו מיועדת, למי שמעוניין לחסוך בהוצאות, ולהביא את חומרי הגלם אל האתר בעצמו. מצד שני, השיטה לא מתאימה למזמיני עבודות שאינם בקיאים בתחום הבנייה.

שיקולים בבחירת קבלן

לאחר שמחליטים על שיטת העבודה, קל יותר לסנן בין קבלני שלד. ניתן לבחור את הקבלן המתאים על פי מספר שיקולים:

1. ביטוח – בדקו האם קבלן השלד, אליו פניתם, מציע ביטוח מלא על העבודה. לצד שאר תחומי האחריות של הקבלן, עליו לתדרך את העובדים, לפקח על הבטיחות, ולספק את התשתית המתאימה לעבודה רצופה באתר הבנייה.

2. אחריות – האחריות של קבלן השלד היא זו שתקבע את שביעות הרצון שלכם מהפרויקט. תאמו פגישת ייעוץ עם הקבלן, קבלו המלצות, ובדקו האם הוא מחויב לחלוטין לבנייה שלכם.

3. דייקנות – כל מי שאי פעם היה מעורב בבנייה, יודע כי ישנם עיכובים לא מתוכננים. בחירה בקבלן שלד מנוסה ומקצועי יכולה לחסוך עבורכם את עוגמת הנפש הזו. בררו לגבי יכולות הדיוק של הקבלן, ונסו לקבל ממנו התחייבות לגבי עמידה בלוח זמנים מוגדר מראש.

4. שירות – קבלן השלד הוא הגורם העיקרי מולו מנהל מזמין העבודה מערכת יחסים. קבלן שאינו שומר על אדיבות ונימוס יכול לפגוע במערכת היחסים הזו, ולהוריד לטמיון שעות רבות של בנייה.

5. צוות עובדים – קבלנים לא מבצעים את הבנייה לבדם, וחלק גדול מההצלחה שלהם תלוי בצוות העובדים. בדקו מי מרכיב את צוות עובדי החברה של הקבלן, בררו האם הם וותיקים בענף, והתעניינו לגבי הקורסים שעברו, כגון קורס בוני פיגומים מטעם משרד העבודה.

השקיעו זמן ומחשבה בבחירת קבלן השלד הנכון. היעזרו בעקרונות המנחים, שתפו חברים, וקבלו החלטה מושכלת, שתנצל את היתרונות של חברת בנייה איכותית ומוכרת. 

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)

קישור מקוצר:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *