פרקט למינציה או פרקט עץ?

3ההתלבטות בין פרקט למינציה לפרקט עץ, לא תמיד הייתה חלק ממערכת השיקולים של הלקוחות. מחירי הפרקט מעץ היו בעבר גבוהים במיוחד, ולא אפשרו לחתך רחב באוכלוסייה ליהנות מהם. לעומת זאת, כיום הפרקטים מעץ נפוצים כמעט כמו כל חומר גלם אחר, המיועד לריצוף הבית. הבחירה בין פרקטים העשויים למינציה לבין פרקטים העשויים עץ אינה מבוססת, אם כן, על הנושא הכלכלי בלבד, למרות שעדיין יש לו חשיבות מסוימת.

מבחינת מחיר, פרקטים מעץ ולמינציה נחלקים לרמות שונות על פי מספר פרמטרים:

א. סוג העץ וסוג הפרקט – קיים הבדל בין פרקטים מעץ מלא לבין פרקטים עשויים שכבות.

ב. מידת השחיקה והעמידות – פרקטים איכותיים יכולים לשרת את הלקוחות שנים רבות. אימוץ עקרונות תחזוקה נכונים יבטיח עמידות של הפרקט, ולכן כדאי להשקיע מראש בפרקט איכותי.

היתרונות של סוגי הפרקטים השונים

מלבד המחיר, הבחירה בין פרקטים למינציה לפרקטים, העשויים עץ, מבוססת על התאמה לצרכים האישיים. כדאי להכיר את היתרונות של פרקטי עץ מול למינציה, ורק לאחר מכן לקבל החלטה. היתרון המרכזי של הלמינציה הוא כאמור המחיר האטרקטיבי, אשר מוזיל בצורה משמעותית את עלויות ריצוף הפרקט בתוך הבית, בגינה או במרפסת. בנוסף, פרקטים למינציה עמידים בפני שחיקות ושריטות, ספיגת נוזלים או הכתמה.

היות ולמינציה הוא חומר סינתטי, קיימת שורה ארוכה של פרקטים בהיצע רחב של דוגמאות וצבעים. בניגוד לעץ, פרקטים למינציה מוצעים ללקוח עם טקסטורות, פאזות, צבעי דובדבן, אלון ומייפל ועוד. קל יותר להתקין את הפרקטים מלמינציה, ללא פגיעה בריצוף הקיים, אין צורך בהיערכות מיוחדת, והחומרים העמידים שומרים על מראה מרשים לשנים רבות.

גם לפרקטי עץ יש לא מעט יתרונות. פרקטים מעץ אלון או מעץ אגוז נחשבים אופטימאליים עבור מזג האוויר הישראלי, משתלבים נהדר בבתים רבים, וניתן למצוא אותם גם בבתי מלון ומבנים מפוארים. פרקטי עץ מספקים תחושה יוקרתית, ומעניקים לחלל תחושת חמימות יוצאת דופן. רצפת העץ מבודדת מחום ומקור, היא נשארת לכל החיים, ניתן לחדש וללטש אותה, והיא עמידה יותר למים.

אילו חסרונות יש לפרקטי עץ לעומת למינציה, וההיפך?

אי אפשר לבצע השוואה בין פרקטים מעץ ולמינציה מבלי לבדוק את החסרונות של כל אפשרות. בפרקטי עץ אין ליקויים טכניים, אך הם רגישים לשריטות, משקלם כבד, קיימת בעיה לבצע תיקונים מקומיים, וחיות מחמד נוטות לשרוט אותם. בפרקטי למינציה החסרונות קשורים למבנה החומר הסינתטי: הם לא מבודדים מחום ומקור, אורך החיים שלהם קצר יותר, הם לא מבריקים ורגישים יחסית למים, ולכן דורשים ניקיון מיידי.

לסיכום, אם יש לכם בעלי חיים בבית, ואתם רוצים ליהנות ממחיר נמוך, אך לא לוותר על רצפת פרקט – למינציה היא הפתרון. מנגד, השקעה לטווח ארוך תענה על הצרכים עם פרקטי עץ.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)

קישור מקוצר:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *