פרגולות אלומיניום או פרגולות מעץ?

99פרגולה היא פיתרון נהדר עבור מבנים שונים. בבתים פרטיים אפשר לנצל את הפרגולה לצורך דקורטיבי ופונקציונאלי, ובעסקים ניתן להיעזר בקירוי, על מנת להרשים את לקוחות ולאפשר תנאים נוחים ומוצלים. במדינה חמה כמו ישראל, פרגולות הן חלק בלתי נפרד מהאמצעים, העומדים לרשות אדריכלים ומעצבים. הפרגולות זוכות להצלחה, וניתן לבחור מבין היצע גדול של אפשרויות.

לאחר שמחליטים על הקמת פרגולות, נשארת התלבטות בין פרגולות אלומיניום לפרגולות עץ. היתרון הגדול ביותר של פרגולות אלומיניום הוא האפשרות להתקין מנגנון חשמלי. מנגנון זה מאפשר מעבר מהיר בין מצבי הצללה שונים, כגון מצב הצללה חלקי ומלא. בתקופות גשומות ניתן לסגור את הפרגולה בלחיצת כפתור, ולפתוח אותה באופן חלקי, כאשר מזג האוויר מתחמם. פרגולות אלו מיועדות לכל סוגי הלקוחות, ומתאימות לכל עונות השנה.

יתרון נוסף של פרגולות, העשויות אלומיניום, קשור לתחזוקה השוטפת: חומרי הגלם, מהם עשויות הפרגולות הללו, אינם דורשים טיפול מיוחד, משום שהם לא מושפעים ממזג האוויר. כושר העמידות של פרגולות העשויות אלומיניום גבוה במיוחד, הן לא מתבלות או מחלידות, ושומרות על מראה זהה, גם לאחר שנים של שימוש.

בנוסף, האלומיניום הוא חומר חזק, ולכן ניתן לצבוע אותו במגוון טקסטורות. מי, שמעדיף את הרושם הטבעי של העץ, יכול לצבוע פרגולת אלומיניום בצבע דומה, וליהנות מכל העולמות.

חשוב לציין, גם את היתרונות של פרגולות עץ על מנת לבצע השוואה אמינה. היתרון הראשון הוא, שמדובר על חומר טבעי ואורגני, אשר משתלב בצורה מושלמת עם עיצוב במראה כפרי. פרגולות העץ מאפשרות הגנה מפני שמש וגשם, אך הן דורשות מידה מסוימת של עיבוד, על מנת לשמור על איכותן. יתרון נוסף של הפרגולות העשויות עץ הוא ההתאמה לסביבה העיצובית. ניתן לחתוך את העץ, ולבחור בין רגלי פרגולה שונות גם לאחר סיום השיפוץ.

שיקולים מרכזיים לבחירה בפרגולה הנכונה עבורכם

אי אפשר למצוא תשובה חד משמעית לשאלה, האם פרגולת עץ עדיפה על פרגולת אלומיניום. עם זאת, ניתן לסמן את השיקולים המרכזיים:

א. מיקום הפרגולה – במידה ואתם מתכננים להשתמש בפרגולה בחנייה, ולצורת הגנה על הרכב, פרגולת אלומיניום תעזור לכם גם בימי החורף. במרפסות קטנות, שאינן חסומות לשמש, ניתן להציב פרוגלות עץ.

ב. תדירות השימוש – משפחות זקוקות לפרגולות, על מנת להגן על הילדים. מבחינתן, פרגולות האלומיניום עונות על הצרכים, משום שניתן לסגור ולפתוח אותן במהרה.

ג. מחיר – העלות של פרגולות מאלומיניום גבוהה יותר מפרגולות עץ. מצד שני, לא מדובר על הבדלים משמעותיים, ויש לבדוק את סוג ואופי העץ לפני שמקבלים החלטה.

ד. תחזוקה – אם יש לכם זמן לטפל בפרגולה, תוכלו לחסוך ולרכוש עץ על חשבון אלומיניום. התייעצו עם אנשי מקצוע, וקבלו חוות דעת ספציפית לגבי המאפיינים של כל אפשרות.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)

קישור מקוצר:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *