סוגים שונים של עבודות הנפה בבנייה

לפני שמתחילים בעבודות הנפה, כדאי להתייעץ עם מומחים, אשר יספקו את המידע הדרוש בנושא. חשוב להבחין בין סוגים של עבודות הנפה, משום שכל אחת מהן דורשת שימוש בכלים אחרים. לצד אמצעי הרמה, המהווים את הבסיס של עבודות ההנפה, קיימים גם אמצעים עבור שיקום מבנים.

עבודות ההנפה נמדדות על פי גורמים, כמו שירות אדיב, אמינות ועמידה בלוח זמנים. שירותי הנפה, אשר אינם מבוצעים כהלכה, יכולים ליצור עיכובים, ולהביא לנזקים בלתי הפיכים. זו הסיבה שיש לסקור כל עבודת הנפה באופן פרטני, ולהבין את הדרישות.

אמצעי הרמה המשמשים לצורך עבודות הנפה

הסוג הראשון של עבודות הנפה רחבות היקף כולל הנפת קורות לגשרים. בעת הנפת הקורות יש לשים לב לסביבה, להקפיד על אמצעי הבטיחות, ולפקח מרחוק על התקדמות העבודה. סוג נוסף של עבודות כולל הקמה או שיקום מבנים. זו היא פעולה, המתבצעת בליווי מהנדסים, אדריכלים וקבלנים. לעיתים השיקום דורש שינוי מוחלט של התשתיות, מה שמחייב אמצעי הרמה מתקדמים במיוחד.

עוד סוג של עבודות הנפה בבנייה מתבצע בעיקר בענף התעשייתי, וכולל את הנפת הארובות והאנטנות. מי שאינו בקיא בתחום עבודות ההנפה מתקשה להבין את הקושי בהנפת ארובות ואנטנות, משום שמדובר על פעולה המשלבת בין מיומנות, ניסיון, יכולת טכנית ופענוח נוסחאות משקל, היקף, גובה ונפח. במידה והנפת הארובות מתבצעת בתוך בתי זיקוק, יש צורך בהיכרות עם הסביבה, ובהקפדה על אמצעי בטיחות חמורים. בכל הנוגע אל אנטנות, רוב הדרישות הן לביצוע עבודות הנפה בסביבת מגורים אזרחית. גם כאן יש צורך בניסיון של אנשי מקצוע, ובשימוש במנופים הנכונים, על מנת להשיג את המטרה ולמנוע יצירת נזקים.

999

שיקום מבנים באמצעות עבודות הנפה מתקדמות

אחת הדרכים לערוך שיקום של מבנים, היא לבצע קודם כל העברה של המבנה הקיים. העברה זו אפשרית בזכות מנוף גבוה וארוך, וכרוכה בלא מעט סיכונים. אמצעי ההרמה העיקרי, המוקצה לצורך העברת המבנים, הוא המנוף, אך לעיתים יש צורך בשימוש בבמות הרמה ניידות ונייחות, במות לעבודה בגובה, מתקנים חשמליים, מאספות ועוד. הודות לניסיון הרב, שנצבר בתחום ההרמה והשינוע, העברת המבנים מתבצעת בהתאם לצרכי הלקוח, ולדרישות שהוגדרו מראש.

מה נדרש ממפעילים של ציוד ואמצעי הרמה?

באופן כללי, עבודות ההנפה נועדו על מנת להניף קורות למבנים וגשרים, להניף ארובות ואנטנות, להעביר מבנים ניידים ממקום למקום ועוד. כיום, לעומת זאת, משמשים המנופים את ענף הבנייה לצרכים מגוונים יותר.

לסיכום, אמצעי הרמה תורמים למען שיקום מבנים, אך משמשים גם לצרכים אחרים בתחום הבנייה. על מנת להתאים בין אמצעי ההרמה לפעולת הבנייה, יש לפנות אל אנשי מקצוע, לבדוק את הניסיון שלהם, ולדרוש עמידה בתווי תקן ברורים ומחמירים. רק כך ניתן להבטיח עבודות הנפה איכותיות ורחבות היקף.

נכתב באדיבות מנופי יהודה בע"מ

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)

קישור מקוצר:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *