כריתת עצים בבית פרטי

משפחות רבות נקשרות אל העצים הנמצאים בקרבת החצר או הבית. עצים אלו מייצגים בראש ובראשונה את ההיסטוריה המשפחתית: הם מלווים את הילדים מגיל צעיר, עומדים בגאון בתקופות קשות, ונתפסים בתור חלק בלתי נפרד מהמשפחה. מעבר לכך, לעצים יש גם תפקיד פונקציונאלי. בני המשפחה הצעירים משחקים לידם, ההורים יושבים בצילם בימים חמים, ולפעמים הענפים שלהם אפילו משמשים בתור סכך לסוכות. אך יחד עם זאת, לעיתים לא נשארת ברירה, ויש צורך בכריתת העצים הללו.

כריתת עצים בבית פרטי

כריתת עצים בבית פרטי

יש מקרים בהם משפחה בוחרת לנטוע עץ מבלי לחשוב על ההשלכות. על מנת למנוע מראש עוגמת נפש, כדאי לקחת בחשבון את הנושאים הבאים עוד לפני שנקשרים לעץ המשפחתי:

–          אופן התפשטות השורשים

–          צורת הנוף

–          צריכת המים

–          טיפולים ותחזוקה

–          חדירת שורשים לצנרת הביוב

–          עלות כספית ראשונית

–          הכנת השטח

מה מיוחד בכריתת עצים בבית פרטי?

כריתת עצים בבית פרטי שונה מכריתה המתבצעת בסביבה ציבורית. הבית הוא המקום הבטוח ביותר של המשפחה, וכך גם כל דבר שקשור אליו. יש הבדל בין עצים גדולים ומרשימים לבין פרחים, ריהוט או אפילו ציוד אישי. ברוב המקרים העצים נמצאים בחצר או בבית לפני שהמשפחה בכלל נכנסת לגור בו, או כאשר היא נמצאת בתחילת דרכה. הסיטואציה של כריתת עצים בבית אינה נוחה לאף אחד מהצדדים אך היא מחויבת המציאות.

הדרך הנכונה להתמודד עם כריתה בבית הפרטי היא להכיר בכך שמדובר על אירוע לא פשוט. במילים אחרות, מומלץ לאמץ את הרגשות המלווים את טיפוח העץ, ולהפנות אותם לתועלת הכריתה. במידה ומדובר על משפחה עם ילדים קטנים שקשורים במיוחד אל העץ, אפשר לעשות טקס קטן ולהיפרד ממנו. במקביל, יש להדגיש את הסיבות אשר הביאו לכריתה של העץ. סיבות אלו יכולות להיות סכנה לתשתיות החשמל או המים, גדילה פראית, הרמת מרצפות ועוד.

מה אומר החוק על כריתה או שתילה של עצים?

עץ משפחתי הוא לא פחות מסוכן מכל עץ אחר. במידה והעץ אינו נגזם בצורה מקצועית וגדל ללא פיקוח, עשויה המשפחה למצוא את עצמה מתמודדת עם נזקים בלתי הפיכים. מבחינה חוקית, חל איסור על כריתה עצמאית של העץ – אפילו אם הוא נמצא בתחום השטח הפרטי. כריתה כזו היא עבירה פלילית המלווה בקנס גבוה, ולכן כל התלבטות לגבי כריתה צריכה להתבצע בליווי אנשי מקצוע.

לסיכום, כריתת עצים היא חלק מנושא המפוקח על ידי פקיד היערות של כל עיר בישראל. תפקידו של פקיד היערות הוא לבחון את הסיטואציות בהן יש צורך בכריתה, לספק אישורים על שתילת עצים ולמנוע נזקים סביבתיים. אם בכל זאת החלטתם לשתול עץ , ואתם צריכים להיפרד ממנו, הזמינו שירותי כריתה מקצועיים, ואל תתפשרו על הביטחון האישי של המשפחה.

המאמר באדיבות אופק כריתת עצים וגיזום

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)

קישור מקוצר:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *