טיפים לשיפוץ הבית

מעבר לאופן שבו הבית ייראה, הצבעים שישלטו בו, התוספות המיוחדות וכדומה, יש כמה דברים חשובים שכדאי לקחת בחשבון לפני ובעת השיפוץ, למשל בדיקת השטח בבעלותכם לפני שאתם עושים הרחבות.

שיפוץ לבית הוא הרבה מעבר לשיפוץ החדרים, החלפת רצפות, צביעת קירות וכדומה. לפעמים השיפוץ הוא רחב הרבה יותר, וכולל הרחבה של השטח הבנוי של הבית. במקרה כזה, כדאי להמתין לפני שעושים את העבודה, ולהתחיל עם ביצוע חקירות כלכליות ובדיקת נתוני השטח שלכם.

חקירות כלכליות הן צעד שכדאי לקחת בשלבי ההרחבה של הבית, מכיוון שאיתן אפשר לבדוק האם השטח שעליו אנחנו רוצים לבנות אכן בבעלות שלנו. ייתכן מאוד שהשטח שאנחנו רוצים לבנות עליו לא שייך לנו לפי חוק. יכול להיות שיש צורך לבצע טיוב נתונים במאגר של העירייה, שלרוע מזלנו מראה שהשטח שלנו גדול מכפי שהוא באמת. טעות הקלדה אחת קטנה יכולה להשפיע עלינו רבות. במידה וכבר הרחבנו את הבית על פני שטח מסוים, ורק לאחר מכן גילינו שמדובר בשטח שאינו שלנו, אז נהיה בבעיה גדולה. השכן שהשטח שייך לו עשוי לתבוע אותנו.

אם כן, טיוב נתונים וחקירות כלכליות יכולים לחסוך לנו הרבה עוגמת נפש לאחר מעשה. מצד שני, יכול להיות שנגלה שיש לנו שטח גדול יותר לבנות עליו ממה שחשבנו, ואולי אנחנו דווקא בצד השני, זה שיכול לתבוע.

אחרי שבררנו מה השטח המדויק ששייך לנו, אפשר להתחיל לתכנן את ההרחבה של הבית או בניית יחידת מגורים נוספת, בריכה וכו', בשטח הלא בנוי.

אם מתכוונים לעשות עבודות בנייה של הרחבה, כדאי לבדוק מול הרשויות המקומיות אם יש צורך באישורים כלשהם. כמו כן, כדאי לבדוק מול הרשויות לגבי משמעות ההרחבה שלנו- האם יהיה עלינו לשלם ארנונה גבוהה יותר, או שמא הארנונה משולמת לפי השטח כולו, בלי קשר לגודל השטח הבנוי?

דבר חשוב נוסף שצריך לזכור הוא הפסקת כל פעילות של בעלי המקצוע בשעות המנוחה, וסיום יום העבודה בשעה סבירה. במידה ולא תשמרו על חוקים אלה, אתם עלולים לקבל תביעות מצד השכנים על הפרת השקט הציבורי.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)

קישור מקוצר:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *