כשבית ישן הופך לחדש

אם אתם רוצים לקנות בית, אתם לא חייבים לקנות את הכי טוב שיש. דרך אחרת, שגם תחסוך לכם הרבה כסף, היא לקנות בית ישן ולשפץ אותו. שמאי מקרקעין יוכל לומר לכם אם זה יהיה כדאי או אפשרי.

כל אחד רוצה לצאת ממעגל השכירות ולהיות בעלים בלעדיים של הבית שבו הוא גר. הבעיה היא שמחירי בתים ודירות רק עולים ועולים כל הזמן, מה שמקשה על הרכישה. אבל יש אפשרות אחרת- במקום לקנות את הכי טוב שיש, אתם יכולים לקנות בית ישן ולשפץ אותו. בעזרת בדיקה שמאית, תוכלו לדעת אם זה בכלל אפשרי או כדאי.

כמו עם כל בית אחר, גם בתים ישנים צריכים בדיקה מקיפה ומעמיקה. שמאי מקרקעין יוכל לומר לכם כמה חמור המצב של הבית, או לחילופין אם יש לו פוטנציאל ואם זה יהיה אפשרי או כדאי לשפץ אותו. שמאי מנוסה גם יוכל לומר לכם כמה בערך שיפוץ בסיסי יעלה לכם.

אם הסתבר שיש לכם מציאה בידיים, עכשיו זה הזמן להתחיל לתכנן את השיפוצים, בצורה כזו שהוא יתאים לדרישות ולצרכים שלכם. תתחילו עם הדברים הבסיסיים והחשובים ביותר, כמו חשמל ואינסטלציה, זיפות גגות וכדומה. בהמשך תעברו לעניינים האסתטיים- קירות, חרסינה, רצפה או פרקטים, מטבח וכן הלאה.

במידה ותכננתם להרחיב את הבית, יכול להיות שתצטרכו לשלם על היטל השבחה שלו. יש כמה תנאים שצריך לעמוד בהם אם רוצים לקבל פטור, אבל אם אתם לא עומדים באף אחד מהתנאים האלה, תצטרכו לשלם מס על השטח שהוספתם.

מתי כן תוכלו לקבל פטור? בין היתר, פטור על היטל השבחה ניתן כאשר השטח הכולל של הבית אינו עולה על 140 מ"ר, ובתנאי שאתם, או קרובים שלכם, מתכוונים לגור בו לפחות 4 שנים מתום הבנייה. אם חלק מההרחבה נועדה לבניית ממ"ד, גם אז תוכלו לקבל פטור, אבל רק על השטח המינימאלי הנדרש.

למרות עלויות השיפוצים ולמרות המס שמוטל עקב הרחבה של הנכס, ייתכן ועדיין תצאו ברווח, בהשוואה לרכישת בית פחות ישן. העצה הכי טובה היא לבחון את ההשלכות של ההרחבה מבעוד מועד. והכי חשוב- לא לשכוח להביא שמאי מקרקעין שיבדוק את הבית.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)

קישור מקוצר:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *